torsdag den 11. oktober 2012

S.R.P.


Nu er tiden snart inde til at skulle skrive SRP.



Note fra Wiki : SRP står for StudieRetningsProjekt, som er en opgave i 3.g på STXHHX og HTX, svarende til SSO (Større Skriftlig Opgave) på HF's 2. år. Modsat SRO, som laves i 2.g, skal man i SRP'et lave hele opgaven selv. Det skal forstås på den måde at ved SRO'en udarbejdes problemformuleringen i samarbejde med lærere, som også gerne hjælper med materiale. I studieretningsprojektet er den enkelte elev fuldstændigt ansvarlig for opgavens udfærdigelse.
Omfanget af opgaven afhænger af ens uddannelse. På STX har man 2 uger til at skrive 15-20 normalsider, og på HTX har man kun 1 uge til at skrive 10-15 normalsider. En normalside er 2400 anslag med mellemrum[1], og ligeledes tælles illustrationer og lignende ikke med... det lyder hårdt! 

Puuha jeg tror de 2 uger bliver fyldt med stress, hårdt arbejde og ildelugtende 3g'er, der er blevet lukket inde på sit værelse og placeret med hovedet lige mod skærmen ... lækkert bliver det! ;)
I sidste uge valgte jeg, hvilke fag jeg vil skrive SRP i og der valgte jeg historie og engelsk. Eller engelsk valgte jeg overhovedet ikke selv, det skulle jeg have i og med at det er det eneste studieretsnings fag jeg har på A-niveau. Pis og lort! Nå, men jeg længe haft i tankerne at jeg gerne ville skrive om et spændene emne og et emne med meget indhold. Og derfor har jeg valgt Apartheid i Sydafrika. Jeg synes både det er spænende også er det også et emne med meget kød på. Jeg havde lidt om det i 9.klasse og dengang synes jeg det var spændende, så hvorfor ikke tage noget der interessere en bare en lille smule :) Jeg har været uadskillelige gange på biblioteket for at låne alverdens bøger om apartheid og endda også 2 film.
I dag fik vi så tildelt vores SRP-vejledere. Jeg fik min historie lærer også en af mine tideligere lærere fra 1g, hvilket jeg tror der nok skal komme noget godt ud af. Eller det håber jeg inderligt at der gør!

Nogle af ALLE de bøger jeg har lånt på biblioteket. 

Ud over at skrive dette blogindlæg, så sidder jeg og KÆMPER med mit engelsk essay, som jeg rent faktisk begyndte på igår, men kan slet ikke koncentrere mig. Ihh det er nedern! Men jeg er der noget længere end igår og har snart skrevet én side ;)
Enten kommer jeg til at lave videre på den hertil aften eller også tager jeg til akustisk aften på mit gym (det kommer an på om min skønne veninde Katja vil med?)

Vi ses bloggen, håber i får en god torsdag aften!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Translate