onsdag den 8. august 2012

Kun 8 dage...

Første skoledag i 3.g d. 16 august.



Så er der kun 8 dage til starten på det sidste år i gymnasiet. Det er jo for vildt at tænke på! Har jeg virkelig kun ét år tilbage??? Det er gået alt for stærkt! Jeg husker den første dag, som om det var igår. Jeg kan slet ikke følge med tiden, jeg nyder det bare. Igår var jeg ude og købe kladdehæfter i spandevis,  for det er jo noget man selv skal købe i gymnasiet, hvilket passer mig glimrende. Jeg håber ikke 3.g bliver lige så hårdt, som 2g var med hensyn til afleveringer og lange skole dage! I 2g havde vi mange dage fra 08.00 til 16.00, og til tider er det vildt hårdt afhængig af, hvilke fag man har på hvilke tidspunkter. I 2g havde jeg langt flere fag end jeg får i 3.g, så det må vel være med til at gøre året bare lidt nemmere end det forrige! 

Fagene jeg kommer til at have i 3.g er idræt, dansk, historie, engelsk, spansk, billedekunst (forhåbentlig)! Jeg kan faktisk ærlig talt ikke husker om, jeg har flere fag end disse 6?? Idræt er på C-niveau (men har haft de siden 1g), dansk er på A-niveau, historie er på A-niveau, engelsk er på A-niveau, spansk er på A-nivea og billedekunst er på C-niveau. Det eneste nye fag jeg skal have er billedekunst, så jeg håber det bliver godt.

Karaktererne glæder jeg mig ikke til. Ikke fordi jeg ikke for gode karakterer, men simpelthen fordi jeg ikke gider bedømmes ud fra ét tal! Igennem stort set alle dine skoleår bliver du bedømt udfra en karakter, hvilket jeg synes er dybt åndsvagt! Jeg synes ikke der er nogle karakterer der er dårlige, fordi hvis jeg kun ligger til f.eks. 02 i engelsk, så er det 02 jeg har fortjent - MEN, hvis jeg derimod synes at jeg fortjener mere end 02, så ville jeg mene det var en dårlig og ufortjent karakter (okay, måske lidt dobbeltmoralsk, men kan ikke forklarer det bedre). Til de lærer der giver karakterer med pil op eller ned, please lad være med det for det er pisse irriterende. Der er ikke nogle der kan bruge en pil op eller ned til noget. Et 7 tal er et 7 tal - ligegyldigt om det er med pil op eller ned!!!!

Det sociale liv der er på mit gymnasium savner jeg sgu' her i ferien! Det er så hyggeligt, sjovt, fedt, godt, dejligt at være i skole, når det sociale liv fungere og er der. 

Hvad med jer, hvornår starter i? Og hvor henne? 

God onsdag bloggen. Vi ses!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Translate