tirsdag den 17. juli 2012

Lille spejl på væggen der, hvorfor er jeg ikke den smukkeste her?


Kan du lide dit spejlbilledet?


Jeg ved ikke om I kan lide jeres spejlbillede? Men jeg kan i hvert fald ikke lige mit, det kan jeg ligeså godt indrømme. I følge BMI så lægger jeg i kategorien 'normalvægtig', men derfor kan man godt være utilfreds over sit krop. Jeg synes selv jeg vejer 6 kg. for meget (kan godt være det lyder af meget/lidt, men det er jo også i forhold til højde, vægt og, hvornår jeg selv er tilfreds). Jeg synes selv jeg gør noget for at tabe mig eller blive strammet lidt op. Jeg går i fitnees. I dag løb jeg en tur og prøver ihærdigt at holde øje med, hvad jeg propper i munden. Jeg ville godt have haft en nøddebar fra netto efter løbeturen, meeeeeen den lyst forsvandt hurtigt igen, da jeg så kalorie indholdet. Der var nemlig over 150 kalorier i og dvs. jeg skulle stå på en 'stepmaskine' i over 20 min. Det lyder nok ikke af meget, men det synes jeg det gør, når man tænker på at det er en nøddebar, som jeg troede var ih og åh så sund! 

Jeg fandt lige en hjemmeside, hvor der står at kvinder hader deres spejlbillede og der er 9 ud af ti der undgår at spejle sig. Og det synes jeg er voldsomt. Men jeg forstår det godt, hvorfor kigge på noget man ikke kan lide? - Lidt længere nede står der så at det er 91% af kvinder mellem 40 og 50 der undgår at spejle sig. Det er virkelig synd, når folk har det dårligt med sig selv. (Bloggens overskrift og billedet er taget fra den hjemmeside.) 

Om kvinderne kun er utilfredse med deres krop fordi de synes de ser "forkerte" ud eller, om det er fordi de sammenligner sig med andre i samfundet, det er meget muligt. Jeg tænker da selv 'nøj, hvor gad jeg godt have hendes mave eller lår', men det ved jeg også godt at jeg aldrig får. Jeg kan til gengæld få min egen mave og mine egne lår til at se ud, som jeg ønsker det ved at motionere og stramme kroppen op. Og det samme gælder alle andre der synes de har 'lidt ekstra på siddebenene'. Det værste er at sammenligne sig med andre, selvom det er pisse svært ikke at gøre det. 'Tyk eller tynd, alle har et godt sind'! Alle er fantastiske. Også selvom man måske ikke er bygget til at kunne være i en str. 34 i bukser og XS i trøjer. 



Modeller! De kendte! Er rigtige gode at sammenligne sig med, hvis man ikke kan lide sin krop, desværre. De fleste har været på en eller anden sindssyg kur eller også er de bare bygget til at have sådan en krop. Jeg har aldrig set billeder af plus size modeller før jeg søgte på dem i dag. Det er synd at de ikke bliver fremstillet på samme måde, som modeller med små hofter, lille mave eller små lår.  Jeg fandt nogle billede af plus size modeller og, jeg synes de ser super flotte og lækre ud. Faktisk bedre end de tynde modeller der bliver fremstillet i vores samfund. Jeg vil prøve at indse at min krop er god, som den er og håber ALLE andre der har de ligesom mig, værre end mig eller bare gerne vil tabe sig lidt, også siger til sig selv at de er deres kroppe er super flotte selvom de ikke er 34 eller XS! 



Husk på at det ikke kun den vej man kan være utilfreds med sin krop. Der er også mange der vil tage på og blive større. Så det samme gælder jer - I er super flotte og unikke allesammen, lige meget hvilken/hvilke str. i bruger i tøj! Grunden til jeg kun top det emne op med at tabe sig, er fordi det er sådan jeg har det. 
Har i noget/nogle der motiverer jer? Så kom endelig med gode råd. Del gerne jeres meninger/holdninger med mig. 

Vi ses bloggen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Translate